වසර දෙදහස් පන්සියයකටත් එහා ගිය ප්‍රෞඪ ඉතිහාසයකට උරුමකම් කියනු ලබන ලාංකිකයන්ගේ විද්‍යාත්මක ඥනය ලොවටම හෙළිකරන නෂ්ටාවශේෂයන් තවමත් ශේෂව පැවතීම අප ලද භාග්‍යයකි. එසේම මෙම නෂ්ටාවශේෂයන් තුළින් ලාංකිකයන්ගේ අනන්‍යතාවද ප්‍රකට කරවන බව අමතක කළ නොහැකිය.


මේ දුකින් එතෙරවීම ඇත්තේ ඔබ අතේමය


භාවනාවෙන් පසු මෙම හේතුපාඨය කියවා ප්‍රාර්ථනා කරන්න

භාවනාවේ දී පහල වූ
චිත්ත චෛතිසික භූත රෑප උපාදානීය යන මේ
නාම රෑප ධර්මයෝ ක්ෂණයක් ක්ෂණයක් පාසා ඇතිව නැතිව ගිය බැවින් අනිත්‍යයයෝය.
ඇතිවීම් නැතිවීම් දෙකින් නිරන්තරයෙන් පීඩා වින්ද බැවින් දුක්ඛයෝය 
තම තමන් කැමති ලෙස නොපැවැති බැවින් අනාත්මයෝය. 
අනිත්‍ය වූ දුක්ඛ වූ අනාත්ම වූ අසුභ වූ නාම රෑප ධර්ම සමූහය 
ඒකාන්තයෙන් දුක්ඛ සත්‍යය නම් වන්නේය. 
ඒ දුක්ඛ සත්‍යය උපදවන්නා වූ පූර්භව තුෂ්නාව ඒකාන්තයෙන් සමුදය සත්‍යය නම් වන්නේය. 
ඒ ලෙස එය නොපැවැත්ම නම් වූ
සාන්ත නිර්වාන ධාතුව ඒකාන්තයෙන් නිරෝධ සත්‍යය නම් වන්නේ ය.
ඒ නිරෝධ සත්‍යය සුවසේ අවබෝධවීම පිණිස 
වැඩිය යුතු වූ ආර්ය අශ්ඨාංගික මාර්ගය ඒකාන්තයෙන් මාර්ග සත්‍යය නම් වන්නේය. 
මාගේ භාවනාමය කුසලය 
මෙම චතුරාර්ය සත්‍යය ධර්මය සුවසේ අවබෝධවීම පිණිසම
හේතු වේවා! වාසනා වේවා!

සාදු! සාදු! සාදු!


පසු කෘත්‍ය MP3



කිසිවිට අධෛරමත් නොවී ධෛරමත් විය යුතු...... මෙ කල භාවනා කිරීමෙන් රහත් නො විය හැකි ය යි කීම තථාගතයන් වහන්සේ ගේ ධර්මය කලකට අවලංගු කිරීම් වශයෙන් ධර්මයට පහර දීමකි. මෙකල රහත් නො විය හැකි ය යි සිතා රහත් වීම ගැන බලාපොරොත්තුව හැර භාවනාවෙහි නො යෙදී නො විසිය යුතු ය. භාවනාව සෑහෙන කලක් ක්‍රමානුකූලව මග ඵල ලැබෙන සැටියට කරගෙන ගිය හොත් හේතු සම්පත් ඇතිවේ නම්, ඔබ මේ ජාතියේ දී රහත් බවට පැමිණෙන්නෙහි ය, මේ ජාතියේ රහත් බවට නො පැමිණිය හැකි වුවත් ඔබගේ උත්සාහය නිෂ්ඵල නො වන්නේ ය. ඒ උත්සාහය ඔබට දෙවන ජාතියේ රහත් වීමේ පාරමිතාව වන්නේය. දෙවන ජාතියේ දී කරන උත්සාහයෙන් ද, ඔබ රහත් නුවුව හොත් ඔබගේ ඒ දෙජාතියේදී ම කළ උත්සාහය තුන් වන ජාතියේ දී රහත් වීමට පාරමිතාව වන්නේ ය. ජාති ගණනක පිරෑ  පාරමිතාවක් නැතිවූවන්ට ද රහත් නොවිය හැකි ය. එබැවින් මතු බුදු සසුනක දී වුවත් රහත් වී නිවන් දැකිය හැකි වීමට ප්‍රඥා පාරමිතාව පිරීම් වශයෙන් මේ බුධොත්පාද කාලයේ දී භාවනාවෙහි යෙදිය යුතුය.

ආරණ්‍ය සේනාසන 2 කොටස

Share this page